Teraristická burza HAMM 10.9.2016

03.11.2016 00:00

Již od té doby, co jsem se začala věnovat teraristice, bylo mým snem se na tuto největší teraristickou burzu na světě podívat. Sen jsem si za pomoci přátel - teraristů, splnila 10.9.2016.

Pár dní před samotnou burzou, jsem věnovala dost času pečlivé přípravě. Jelikož jsem měla na burze domluvená 3 zvířata k vyzvednutí, bylo nutné si vytiskout mapku, zjistit čísla stolů, jména, telefonní čísla ......,  napsat jednoduché věty pro konverzaci, jelikož angličtina a němčina nejsou mojí doménou. 

V pátek 9.9.2016 pozdě večer, bylo vše již připraveno a spolu se třemi kolegy, stejně postiženými koníčkem zvaným teraristika, jsem se vydala na cestu. Jelo se v noci a cesta krásně a v klidu ubíhala po německých dálnicích a již krátce po třetí hodině v noci, jsme byli na parkovišti před halou, ve které se burza koná. Následovalo podřimování až zhruba do sedmé hodiny ranní, kdy jsme sbalili baťůžky a šli jsme si stoupnout do fronty na lístky. Spolu s dalšími českými kolegy, jsme stáli ve frontě mezi prvními a čas velice rychle utíkal, protože bylo o čem povídat. V devět hodin se otevřely pokladny a po koupi lístků, nás ochranka postupně pouštěla před hlavní dveře do vstupní haly, kde jsme museli čekat ještě hodinu. Přesně v deset hodin, se dveře otevřely a my jsme mohli dovnitř.

I přesto, že jsme se do hal dostali mezi prvními, prostor se všude velice rychle zaplnil a za chvíli bylo uvnitř velké množství lidí a samozřejmě také pěkné horko. Utíkala jsem prvně do příslušné haly, kde jsem u jedné chovatelky měla domluvené mládě Strophurus williamsi a která mě jej rezervovala jen do půl jedenácté. Naštěstí německá preciznost je znát a tudíž značení stolů a chovatelů je velice dobré a přehledné, že nebyl problém chovatelku najít a mládě si vyzvednout. Ihned potom jsem šla do jiné haly pro další dvě mláďata, tentokrát Strophurus ciliaris. Také jsem chovatele bez problémů našla a zvířata vyzvedla. Měla jsem splněno a už v tuto chvíli jsem byla spokojená. Byl tedy čas, projít si i ostatní haly a stoly. Není to sice úplně jednoduché, protože ta spousta lidí občas brání se k některým stolům vůbec dostat, ale při troše šikovnosti, se to dá zvládnout. Nakonec jsem se asi úplně náhodou dostala ke stolu, kam zrovna v tu chvíli dávali dvě krabičky s mláďaty Strophurus wellingtonae. Nejspíš si je někdo nevyzvedl a já jsem jim nemohla odolat. V tu chvíli jsem ale už měla opravdu splněno a byla jsem víc než spokojená. Ještě zbývalo shledat se se všemi spolucestujícími, což se také podařilo.

Zpět jsme vyjížděli někdy mezi 13-14hod. a kolem 19.30hod. jsme byli zpátky doma. Zvířátka cestu v pořádku přežila a radost z nich ještě umocnila zážitek z této burzy.

 

—————

Zpět